Wójt Gminy Przeciszów
Ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze -ds. ochrony powietrza
i rolnictwa w Urzędzie Gminy w Przeciszowie, ul. Podlesie 1
I. Wymagania niezbędne:
1. obywatelstwo polskie,
3. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
4. niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wymienionym stanowisku,
5. nieposzlakowana opinia,
6. wykształcenie i staż pracy: co najmniej średnie o profilu umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku oraz co najmniej 2 lata stażu pracy (mile widziany staż w administracji publicznej), lub wyższe o profilu umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku oraz 1 rok stażu pracy (mile widziany staż w administracji publicznej);
7. w procedurze naboru preferowane będą: wykształcenie wyższe oraz znajomość problematyki związanej z ochroną środowiska OZE,ONE
8. Znajomość następujących aktów prawnych
1. Umiejętność obsługi komputera oraz innych urządzeń biurowych,
2. Komunikatywność, sumienność, stranność.
3. Umiejętność dobrej organizacji pracy własnej,
4. Odporność na stres i umiejętność pracy pod presją czasu,
5. Dyspozycyjność,
6. Prawo jazdy kat. „B”,
7. Posiadanie własnego samochodu
II. Wymagania dodatkowe:
1. Znajomość zagadnień administracyjnych wynikająca z dokumentu poświadczającego pracę lub staż na stanowisku biurowym w administracji publicznej.
2. Wysoka kultura osobista.
3. Gotowość do podnoszenia kwalifikacji.
III. Zakres podstawowych obowiązków na stanowisku:
z zakresu ochrony powietrza :
1. tworzenie oraz aktualizacja bazy inwentaryzacyjnej ogrzewania budynków, bazy uczestników projektów dotyczących ochrony powietrza oraz odnawialnych źródeł energii, a także monitorowanie beneficjentów końcowych projektów na terenie Gminy
2. realizacja zadań związanych z przyznawaniem osobom fizycznym i prawnym dotacji celowych na dofinansowanie kosztów inwestycji z zakresu ochrony środowiska w szczególności inwestycji dotyczących niskiej emisji,
3. pomoc przy sporządzaniu audytów i ocen energetycznych budynków.
4. wsparcie doradcze w zakresie efektywności energetycznej dla beneficjentów końcowych projektów,
4. współpraca z jednostkami finansującymi i ewentualnymi partnerami projektów dotyczących efektywności energetycznej oraz odnawialnych źródeł energii,
6. współpraca z wykonawcami realizującymi prace objęte projektami dotyczącymi efektywności energetycznej oraz odnawialnych źródeł energii,
7. organizacja w razie zaistnienia potrzeby spotkań oraz utrzymywanie kontaktów z osobami zaangażowanymi bezpośrednio w realizację projektów dotyczących efektywności energetycznej oraz odnawialnych źródeł energii,
8. monitorowanie przebiegu realizacji dofinansowanych ze środków zewnętrznych projektów.
9. przygotowanie niezbędnych raportów i sprawozdań z realizacji projektów i programów,
10. prowadzenie kampanii informacyjno – promocyjnej zachęcających do zastosowania rozwiązań mających na celu oszczędności zużycia energii, efektywności energetycznej budynków oraz ograniczenie niskiej emisji,
11. udzielanie porad mieszkańcom w zakresie wymiany źródła c.o. oraz zakresu modernizacji energetycznej budynków,
12. bieżący kontakt z beneficjentami końcowymi projektów dotyczących ochrony powietrza.
13. pomoc we wskazaniu mieszkańcom źródeł współfinansowania działań ograniczających emisję zanieczyszczeń, w tym pomoc w prawidłowym wypełnieniu wniosku o dotację,
14. propagowanie oszczędzania energii i odnawialnych źródeł energii na terenie gminy wdrażanie i propagowanie nowych sposobów oszczędności energii,
15. realizacja działań określonych w Zarządzeniu Wójta Gminy dotyczącego ustalenia zaleceń i kierunków działań Wójta Gminy dotyczących wdrożenia procedur podejmowanych przy przekroczeniu dopuszczalnego stężenia pyłów zawieszonych,
16. prowadzenie kontroli sprawdzających dotyczących używanego paliwa do ogrzewania lokali i budynków,
17. realizacja zadań objętych uchwałą Rady Gminy wprowadzającą Regulamin Utrzymania Porządku i Czystości na terenie Gminy,
18. nadzór nad utrzymaniem czystości na terenach komunalnych Gminy,
19. inwentaryzacja i prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków,
20. inwentaryzacja i prowadzenie ewidencji źródeł ciepła wykorzystywanych na terenie Gminy Przeciszów
21. realizacja zadań wynikających ze stopniowego likwidowania azbestu na terenie Gminy
22. współudział w opracowaniu potrzebnych dokumentów, projektów, uchwał i aktów prawa miejscowego wymaganych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach , a także wymaganych przez inne ustawy związane z przedmiotowym stanowiskiem oraz stała ich weryfikacja,
23. w zakresie ochrony zwierząt:
a) przygotowanie i wdrażanie Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Przeciszów,
b) przygotowanie projektu decyzji odbierającej zwierzę właścicielowi i przekazanie go do schroniska dla zwierząt lub pod opiekę jednej osoby albo instytucji, w przypadku znęcania się właściciela nad zwierzęciem,
c) przygotowanie projektu decyzji zezwalającej na utrzymywanie psów ras uznanych za agresywne,
24. w zakresie rolnictwa, leśnictwa, nasiennictwa, łowiectwa i innych:
a) przyjmowanie informacji o pojawieniu się organizmów szkodliwych podlegających obowiązkowi zwalczania i przekazywania ich wg właściwości,
b) współpraca w zakresie zadań określonych w ustawie o ochronie roślin uprawnych (szkolenie, badanie i modernizacja opryskiwaczy),
c) przyjmowanie informacji o działalności Inspekcji na terenie Gminy,
d) przygotowanie projektu poleceń organowi Inspekcji podjęcia działań zmierzających do usunięcia zagrożeń fitosanitarnych,
e) przyjmowanie komunikatów o pojawieniu się chorób i szkodników oraz przekazywanie ich do wiadomości mieszkańcom Gminy,
f) sporządzanie opinii dla Wojewody, w razie wprowadzania zakazu uprawniania niektórych roślin uprawnych lub ich odmian oraz zakazu stosowania materiału siewnego o nieodpowiedniej zdrowotności lub zakazu umieszczania uli na gruntach rolnych położonych w pobliżu chronionych upraw,
g) przyjmowanie planu postępowania na wypadek awarii od użytkownika GMO (organizmy genetycznie zmodyfikowane) i podawanie go do publicznej wiadomości,
h) wydawanie zezwolenia na uprawę maku i konopi, przygotowywanie projektu decyzji nakazującej natychmiastowe zniszczenie upraw, w razie uprawy maku lub konopi bez wymaganego zezwolenia, kontrola upraw,
i) sporządzanie opinii do wniosków odpowiednich organów o uznanie lub pozbawienie charakteru ochronnego lasów,
j) opiniowanie wniosków dotyczących częściowego pokrycia kosztów nasadzeń na gruntach leśnych,
k) korzystanie przez Gminę z prawa pierwokupu zbywanych gruntów leśnych,
l) uzgadnianie ze Starostą powierzchni gruntów rolnych pod zalesianie,
m) przyjmowanie informacji od Starosty dot. wniosków o zalesieniu i przeznaczeniu gruntu rolnego pod zalesienia,
n) przygotowanie projektu uchwały akceptującej zmianę charakteru użytkowania gruntu z rolnego na leśny,
o) przyjmowanie informacji o planach łowieckich od dzierżawców obwodów łowieckich oraz przygotowanie opinii do tych planów,
p) Koordynowanie zadań wynikających z przeprowadzenia wykazów do Izb Rolniczych.
r) Organizowanie wyborów do Izb Rolniczych.
s) przyjmowanie informacji o planowanych szczepieniach lisów i powiadamianie mieszkańców Gminy,
t) wyznaczanie kandydatów na rzeczoznawców do określania wartości rynkowej zwierząt skierowanych do uboju sanitarnego nakazanego przez organ Inspekcji Weterynaryjnej i padłych w wyniku choroby zakaźnej,
u)realizacja zadań związanych z chorobami zakaźnymi zwierząt,
w) prowadzenie spraw związanych z odkomarzaniem,
1. w zakresie współpracy z właściwymi organami i instytucjami dotyczącymi:
a) przeprowadzania badań gleby i wapnowania,
b) szkoleń rolników i doradztwa,
c) wprowadzania systemu IACS i wsparcia finansowego działalności rolniczej,
d) przekazywanie informacji do rolników w sprawach rynków rolnych i pozyskiwania kwot produkcyjnych,
e) poprawy warunków produkcji trzody chlewnej, w tym współdziałanie z kołami hodowców i producentów,
2. prowadzenie spraw z zakresu Powszechnego Spisu Rolnego,
3. bieżąca współpraca z jednostkami realizującymi usługi na terenie Gminy,
a. Wymagane dokumenty:
1. podanie (list motywacyjny) o przyjęcie na stanowisko objęte naborem wraz z uzasadnieniem przystąpienia do konkursu,
3. życiorys (CV),
3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4. kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
5. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach zawodowych,
6. Kopie dokumentów potwierdzających staż pracy,
7. Własnoręcznie podpisane oświadczenie dotyczące naboru ( do pobrania w złącznikach pod naborem).
8. Własnoręcznie podpisane oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych ( do pobrania w złącznikach pod naborem)
9. Własnoręcznie podpisana klauzula informacyjna dla osób przystępujących do naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy w Przeciszowie ( do pobrania w złącznikach pod naborem).
Wszystkie składane dokumenty niebędące oryginałami winny być potwierdzone klauzulą „Za zgodność z oryginałem” przez składającego dokumenty.
V. Warunki pracy:
VI. Informacja i wskaźniki zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce jest wyższy niż 6%.
VII. Termin i miejsce składania dokumentów:
Kandydaci zobowiązani są do złożenia dokumentów aplikacyjnych osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Przeciszów ul. Podlesie 1 w godzinach pracy Urzędu lub za pośrednictwem poczty na adres 32-641 Przeciszów, ul. Podlesie 1 w zamkniętej, zaadresowanej kopercie z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze - ds. ochrony powietrza i rolnictwa w Urzędzie Gminy w Przeciszowie” w terminie do dnia 15.01.2021 do godz. 14.00.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po tym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Przeciszów http://bip.malopolska.pl/ugprzeciszow , http://www.przeciszow.pl oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu.
Konkurs przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana przez Wójta Gminy Przeciszów. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego kandydaci zostaną powiadomienie indywidualnie.
Szczegółowych informacji można uzyskać bezpośrednio w Urzędzie Gminy w Przeciszów lub telefonicznie pod numerem(033) 8414-146. Osobą upoważnioną do kontaktów jest Sekretarz Gminy.
Ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata do pracy podejmuje Wójt.
VIII. Informacje dodatkowe:
Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:
I - etap sprawdzenie pod względem formalnym złożonych ofert
II – etap rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami spełniającymi wymogi formalne
Kandydaci dopuszczeni do rozmowy kwalifikacyjnej zostaną powiadomieni o jej terminie telefonicznie.
Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności.
Kandydat wyłoniony w drodze naboru na stanowisko urzędnicze będzie zatrudniony na podstawie umowy na czas określony (6 miesięcy).
Po uzyskaniu pozytywnej oceny pracy lub pozytywnego wyniku egzaminu kończącego służbę przygotowawczą, w przypadku podjęcia zatrudnienie po raz pierwszy na stanowisku urzędniczym, pracownik zostanie zatrudniony na czas określony lub nieokreślony.
Wójt Gminy
(-) Tomasz Kosowski
Do pobrania: